17 ژانویه 2023- سازمان غذا و داروی آمریکا، Mallya یک ابزار هوشمند جدید برای قلم های انژکتوری تزریق یکبار مصرف را تایید کرد. این به کاربران قلم های انسولین و آگونیست گیرنده یGLP-1  اجازه می دهد تا قلم خود را به تلفن هوشمند متصل کرده و بتوانند دوز، تاریخ، زمان تزریق و موارد دیگر را ردیابی کنند.

در دسامبر 2022، سازمان غذا و داروی آمریکا سنسور هوشمند Mallya را که مستقیماً به انژکتورهای قلم انسولین متصل می شود، تایید کرد. این دستگاه یک قلم یکبار مصرف را به یک دستگاه متصل به گوشی هوشمند تبدیل می کند.Mallya ، که قبلاً در سال 2019 در اروپا تایید شده بود، به کاربران قلم انسولین کمک می کند تا اطلاعات مهم درمانی خود را از جمله دوز مصرفی، تاریخ و زمان تزریق را ردیابی کنند. دستگاه این اطلاعات را در برنامه Mallya ذخیره می‌کند که از طریق بلوتوث به تلفن‌های اپل و اندروید متصل است.

با این حال، بر خلاف سایر کلاهک های قلم انسولین متصل،Mallya  همچنین می تواند برای ردیابی دوز آگونیست های گیرنده GLP-1 استفاده شود. به گفته  Biocorp، شرکت سازنده ی Mallya، این اولین دستگاه در ایالات متحده است که توانایی اتصال خودکار قلم انسولین و قلم های تزریقیآگونیست گیرنده یGLP-1 را به یک برنامه تلفن هوشمند دارد.

این دستگاه با اکثر قلم‌های انسولین معروف از جمله  Kwikpen ساخت لیلی، Solostar  ساخت سانوفی و  FlexPenساخت نوو نوردیسک سازگار است.Biocorp ، همچنین اعلام کرد که باشرکت نوو نوردیسک، سانوفی، وروشهبرای بهبود طراحی فعلی Mallya در حال همکاری است.

 دستگاه Mallya، ممکن است راحتی بیشتری را نسبت به سایر دستگاه های قلم هوشمند به کاربران ارائه دهد، زیرا می تواند به بسیاری از قلم های تزریقی یکبار مصرف مختلف متصل شود و دوز انسولین پایه و بولوس و آگونیست های گیرندهGLP-1 را دنبال کند. همچنین نصب و برداشتن آن آسان است که انتقال آن به قلم های جدید را آسان می کند.

به گفته وب سایت Mallya، طول عمر دستگاه قبل از نیاز به تعویض دو سال است و به هیچ وجه نحوه کار با قلم انسولین کاربران را تغییر نمی دهد. دستگاه را می توان از طریق USB شارژ کرد و با استفاده متوسط از 3 تا 4 تزریق در روز، نیاز به یک بار شارژ در ماه دارد. همچنین، برای کسانی که قلم‌های مختلفی برای چندین نوع انسولین دارند، این برنامه می‌تواند به چندین دستگاهMallya متصل گردد، یکی برای انسولین پایه و دیگری برای بولوس.

اگرچه Mallya مجوز FDA را برای عرضه در ایالات متحده دریافت کرده است، این محصول هنوز در دسترس نیست. Biocorp تاریخ عرضه رسمی این دستگاه را در ایالات متحده اعلام نکرده است. برای اطلاعات بیشتر به سایت این شرکت مراجعه کنید.

https://my-mallya.com/en/faq/

https://diatribe.org/fda-clears-smart-injector-pen-device-mallya